ΒΑΣΙΛΕΙΑ - ΕΘΝΑΡΧΙΑ

Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Β ΄ ΑΔΙΚΑ ΕΧΑΣΕ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΟΥ . ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΜΩΣ ΠΑΝΤΟΤΕ Ο ΗΓΕΤΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ. Ο ΕΘΝΑΡΧΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗΓΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.Ο ΕΘΝΑΡΧΗΣ ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΡΑΤΗ Η ΡΩΜΕΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

KING CONSTANTINE ΙΙ EXTRACTED OF HIS THRONE UNFAIRLY . BUT ALWAYS REMAIN THE NATIONAL LEADER. THE NATIONAL ROLE OF THE KING IS INDEPENDENT FROM THE HEAD OF THE STATE. KING IS ALWAYS THE FATHER OF THE NATION. WITH MONARCHY BECOME VISIONABLE THE ROMAN FOLLOWING OF THE GREEK NATION.

ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΘΥΡΕΟΣ

ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ   ΘΥΡΕΟΣ
ΙΣΧΥΣ ΜΟΥ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2023

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1868 Ιδρύεται «το Άγημα» ΜΕ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α’.

 

     Ο  ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΑΣ  ΒΑΣΙΛΕΥΣ   ΓΕΩΡΓΙΟΣ   Α΄

12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1868 ΙΔΡΥΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΦΡΟΥΡΑΣ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΑΠΟΣΤΟΛΗ-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.
Ο Εύζωνας, ένα σύμβολο ηρωισμού, θυσίας και νίκης, είναι στενά συνδεδεμένο με τη νεώτερη ιστορία του Ελληνικού κράτους. Ο Εύζωνας ως σύμβολο έχει υμνηθεί τόσο, όσο κανένα άλλο. Σαν θρύλος πέρασε στα δημοτικά τραγούδια μας και στην ποίηση, αποτυπώθηκε στα καναβάτσα των ζωγράφων, ανέβηκε στη σκηνή του θεάτρου, φωτογραφήθηκε όσο τίποτε άλλο και προβλήθηκε σε κάθε Εθνική εορτή και τελετή, ακόμα και στο εξωτερικό.
Ο Εύζωνας, ο γνωστός σε όλους μας Τσολιάς, έχει καταξιωθεί στην σκέψη και στη ψυχή της Ελληνίδας και του Έλληνα, σαν μυθική μορφή. Η λέξη Εύζωνας συναντάται στον Όμηρο με την έννοια του <<καλά ζωσμένου>> με τα άρματα του πολεμιστού, που διακρινόταν για την ευρωστία του και τις πολεμικές ικανότητές του. Η στολή του Εύζωνα καθιερώνεται επίσημα ως εθνική ενδυμασία όλων των οπλαρχηγών και αγωνιστών της Επαναστάσεως του 1821. Ο Τσολιάς με τη φουστανέλα και το τσαρούχι του κυριαρχεί στα πεδία των μαχών, στα βουνά και στους κάμπους και γίνεται ο κυριότερος πρωταγωνιστής και το σύμβολο της Εθνεγερσίας.
Η Βασιλική, από το 1974 Προεδρική, Φρουρά ιδρύθηκε τη 12η Δεκεμβρίου 1868, ως <<στράτευμα αυθύπαρκτον υπό την ονομασία το <<ΆΓΗΜΑ>>, αποτελούν μέρος του μονίμου στρατού και προορισμένον αποκλειστικώς δια την υπηρεσίαν ημών>>, με σκοπό την καθιέρωση πυρήνα οπλιτών του Στρατού Ξηράς, που διακρίνονται στις στρατιωτικές αρετές και με άρτια στρατιωτική εκπαίδευση.
Τα Τάγματα και τα Συντάγματα Ευζώνων, που συγκροτήθηκαν αργότερα, μνήμονες των εθνικών παραδόσεων και με πλήρη συναίσθηση του καθήκοντος προς το Έθνος, διακρίθηκαν και συνετέλεσαν στις νικηφόρες μάχες του Σαρανταπόρου, των Γιαννιτσών, του Μπιζανίου κατά τον Α΄Βαλκανικό Πόλεμο, και του Λαχανά, του Κιλκίς και Τζουμαγιάς κατά τον Β΄Βαλκανικό Πόλεμο, το 1912-1913. Συμμετείχαν ενεργά σ΄όλες τις μάχες του Μακεδονικού Μετώπου του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και επέδειξαν ιδιαίτερα απαράμιλλη ανδρεία, τόλμη και ορμητικότητα.
Αλλά και κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία τα Συντάγματα διακρίθηκαν στις μάχες της Κιουτάχειας, Εσκί Σεχίρ και Αφιόν Καραχισάρ, Κάλε Γκρότο και άλλα υψώματα, λίγα χιλιόμετρα προ της Άγκυρας για το απτόητο θάρρος, την άφθαστη ορμητικότητα και την απαράμιλλη αντοχή των. Και ο Συνταγματάρχης Καραγεώργος, Διοικητής του 1ου Συντάγματος Ευζώνων, αφηγείτο για τους Εύζωνες του με συγκρατουμένη έκπληξη: <<Θα νομίσει κανείς ότι η φράσις <<πάλη σώμα προς σώμα>> δεν υπήρξεν εις την πραγματικότητα. Άι λοιπόν! Είδα εγώ νεκρούς, έναν Τούρκον και έναν τσολιάν, και του ενός η λόγχη είχε βυθισθή εις το σώμα του άλλου. Είχον λογχισθή ταυτοχρόνως και είχον ταυτοχρόνως αποθάνει..>>.
Σε ανάλογες μάχες συμμετείχαν τα Συντάγματα των Ευζώνων και κατά τη διάρκεια του Ελληνο-Ιταλικού Πολέμου 1940-1941 στην Πίνδο, στο Καλπάκι, στην Κορυτσά, στο Αργυρόκαστρο, στην Κλεισούρα και αλλού, επιδείξαντα γενναιότητα και ακαταμάχητη πίστη στο καθήκον προς την Πατρίδα, για την ασφάλεια και την ελευθερία της.
ΠΑΡΟΥΣΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ.
Κατά την παρούσα περίοδο οι οπλίτες του Στρατού Ξηράς, οι οποίοι επανδρώνουν την Προεδρική Φρουρά, είναι κληρωτοί στρατεύσιμοι και επιλέγονται για το ανάστημά των, 1,85 και άνω, άριστη σωματική διάπλαση, άριστη ψυχοπνευματική κατάσταση, χαρακτήρα και ήθος. Η Ευζωνική στολή αντιπροσωπεύει τον μαχητή του ηπειρωτικού χώρου, ενώ η Κρητική του μαχητού του Ελλαδικού νησιώτικου χώρου. Όλα τα είδη των ευζωνικών στολών είναι στενά συνδεδεμένα με τις τοπικές στολές και με την ευζωνική πολεμική παράδοση. Πρόσφατα εισήχθη στην Προεδρική Φρουρά και η Θρακιώτικη ενδυμασία.
Οι ευζωνικές στολές, χειροποίητες και μεγάλης παραδοσιακής αξίας, είναι αυθεντικές, γνήσιες με Εθνικό τιμητικό χαρακτήρα και μεγάλου κόστους. Τμήματα της Προεδρικής Φρουράς συμμετέχουν σε συγκεκριμένες εκδηλώσεις τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, σε όλα τα μέρη της υφηλίου.
Σήμερα ο Εύζωνας φορώντας την ένδοξη και αιματοβαμμένη ευζωνική στολή, συνεχίζει την παράδοση και ιστορία των Ευζώνων. Σήμερα ο Εύζωνας με τις δάφνες του παρελθόντος και της ιστορίας του, φρουρεί με πίστη και αφοσίωση προς τα ιδανικά της Πατρίδας του τιμητικά τον τάφο του Αγνώστου Στρατιώτου, που έπεσε στα πεδία των μαχών, για τη τιμή και τη δόξα της αιώνιας Ελλάδας, αλλά και το Προεδρικό Μέγαρο, σύμβολο του δημοκρατικού μας πολιτεύματος, για να θυμίζει σ΄ολόκληρο τον κόσμο: <<Η μεγαλοσύνη στα Έθνη δεν μετριέται με το στρέμμα, με της καρδιάς το πύρωμα μετριέται και με το αίμα>>.
ΠΗΓΗ: Ειδική αφιέρωση στον Εύζωνα του Γενικού Επιτελείου Στρατου/ Διεύθυνσης Δημοσίων Σχέσεων-Ενημερώσεως.
Αντιστράτηγος ε.α. Κωνσταντίνος Πατιαλιάκας.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1868

Ιδρύεται «το Άγημα»

ΜΕ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α’, Η ΝΥΝ ΔΗΛΑΔΗ ΠΡΟΕΔΡΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ

ΗΤΑΝ 12 Δεκεμβρίου 1868, σαν σήμερα πριν από 152 ολόκληρα χρόνια, όταν με σχετικό Διάταγμα του Βασιλιά Γεωργίου του Α’, ιδρύονταν «το Άγημα», δηλαδή το νυν επίλεκτο Σώμα της Προεδρικής Φρουράς, το οποίο απαρτίζεται, ως γνωστόν, από τους Εύζωνες (ή αλλιώς Τσολιάδες).

Το Διάταγμα αυτό δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. υπ’ αρ. 63Α/19-12-1868, εκεί όπου παράλληλα με την αναφορά {περί σχηματισμού αυθυπάρκτου στρατεύματος υπό την ονομασίαν «το Άγημα»}, διευκρινίζονταν άμεσα και ο σκοπός ίδρυσής του ως εξής: {Έχοντες υπ’ όψιν την υφισταμένην ανάγκην της παρ’ Ημίν στρατιωτικής υπηρεσίας, επιθυμούντες δε να εγκαταστήσωμεν πυρήνα τελειοτέρας όσον ένεστι στρατιωτικής παιδεύσεως και να επεκτείνωμεν τα μέσα της προαγωγής των επί στρατιωτική αρετή διακρινομένων υπαξιωματικών του στρατού, τη προτάσει του Ημετέρου επί των Στρατιωτικών Υπουργού απεφασίσαμεν και διατάσσομεν.

Άρθρον 1.

Συνιστάται στράτευμα αυθύπαρκτον υπό την ονομασίαν «το Άγημα» αποτελούν μέρος του μονίμου στρατού και προωρισμένον αποκλειστικώς διά την υπηρεσίαν ημών»

Στα επόμενα δε 18 άρθρα του Διατάγματος που ακολουθούσαν, δίνονταν λεπτομερέστατες πληροφορίες όπως, για τη σύνθεση του Αγήματος, για την στρατιωτική του ιεραρχία, για τον αριθμό των αξιωματικών, των ανθυπασπιστών, των επιλοχιών, των λοχιών, καθώς και των στρατιωτών που μετείχαν σ’ αυτό, αλλά ακόμη και για τον οπλισμό, την ενδυμασία ή και τη μισθοδοσία των μελών του, όπως μπορείτε να διαβάσετε και να ενημερωθείτε στο παρακάτω συγκεκριμένο Φ.Ε.Κ., το οποίο παραθέτουμε σε pdf μορφή.

Φ.Ε.Κ. 63Α — 19-12-1868

Το Φ.Ε.Κ. υπ’ αρ. 63Α/19-12-1868.

Στο πέρασμα του χρόνου, «το Άγημα» μετονομάστηκε σε «Ανακτορική Φρουρά», σε «Λόχο Φρουράς Προέδρου της Δημοκρατίας», σε «Λόχο Βασιλικής Φρουράς», σε «Τιμητική Φρουρά του Αγνώστου Στρατιώτη», σε «Φρουρά Σημαίας», σε «Βασιλική Φρουρά», ενώ μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μας το 1974, φέρει πλέον την τωρινή του ονομασία, δηλαδή «Προεδρική Φρουρά».

Κατά τα πρώτα 79 χρόνια ύπαρξής της, η νυν Προεδρική Φρουρά, παράλληλα με την απόδοση τιμών, είχε μαζί με τα λοιπά ευζωνικά τάγματα, ενεργό συμμετοχή κατά σειρά, στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897, στους Α’ και Β’ Βαλκανικούς πολέμους, στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο, στην Μικρασιατική Εκστρατεία, στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, καθώς και στον Εμφύλιο πόλεμο, ενώ από την πρώτη στιγμή είναι εγκατεστημένη στο «Στρατόπεδο Γεωργίου Τζαβέλα» (προς τιμήν του Σουλιώτη οπλαρχηγού και ήρωα της Επανάστασης του 1821), το οποίο βρίσκεται επί της οδού Ηρώδου Αττικού 2, πολύ κοντά στο Προεδρικό Μέγαρο στην Αθήνα.

Στις μέρες μας, πλέον έχει καθαρά τελετουργικό χαρακτήρα, με σκοπό να φυλάσσει τιμητικά το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, την πύλη του Στρατοπέδου, καθώς και το Προεδρικό Μέγαρο, ενώ στις υποχρεώσεις της συμπεριλαμβάνονται η απόδοση τιμών στον ή στην εκάστοτε Πρόεδρο της Δημοκρατίας, καθώς και σε αρχηγούς ξένων κρατών ή σε πρέσβεις επίσης ξένων κρατών κατά την επίδοση των διαπιστευτηρίων τους, όπως ακόμη, η έπαρση και υποστολή της Σημαίας μας στον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως (κάθε Κυριακή πρωί), η συμμετοχή τμημάτων Ευζώνων σε εορτασμούς τόσο σε εθνικές επετείους, όσο και σε πανηγυρικές εκδηλώσεις είτε στο εσωτερικό της πατρίδος μας είτε στο εξωτερικό (όπως η συνοδεία και μεταφορά του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα), ενώ κάθε Κυριακή πρωί στις 11 ακριβώς, πραγματοποιείται επιβλητική παρέλαση, από το στρατόπεδο έως το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, με αλλαγή φρουράς.

Επίσημη στολή των μελών της Προεδρικής Φρουράς είναι η γνωστότατη Ευζωνική Στολή, ενώ καθημερινά οι Εύζωνες φέρουν επίσης, κατά την μεν χειμερινή περίοδο τον μπλε «ντουλαμά», δηλαδή τη στολή του Μακεδονικού Αγώνα, κατά την δε καλοκαιρινή περίοδο τον χακί «ντουλαμά», δηλαδή τη στολή των Βαλκανικών Πολέμων. Επίσης, κατά περίπτωση, φέρουν ακόμη, την Ποντιακή στολή, την αντίστοιχη του Βρακοφόρου του Αιγαίου, καθώς και τη Θρακιώτικη παραδοσιακή ενδυμασία.

Για την περίτεχνη ευζωνική ενδυμασία, αλλά και περισσότερες ακόμη πληροφορίες για την Προεδρική Φρουρά, μπορείτε να βρείτε και στην επίσημη ιστοσελίδα της, στο κάτωθι link: https://web.archive.org/web/20170611124101/http://www.presidency.gr/?page_id=4346

Παρακάτω, δημοσιεύονται μερικές φωτογραφίες από το πλούσιο αρχείο της εφημερίδος μας, τόσο από την σημερινή περίοδο, όσο, κυρίως, από την περίοδο της Κατοχής (1941 – 1944), με Εύζωνες μπροστά από το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, καθώς και ένα διάρκειας 8 λεπτών και 45 δευτερολέπτων βίντεο, από σχετικά πρόσφατη καθόλα άψογη αλλαγή φρουράς.

https://www.reporterkallitheas.gr/2020/12/%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-12-%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85-1868/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου