ΒΑΣΙΛΕΙΑ - ΕΘΝΑΡΧΙΑ

Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Β ΄ ΑΔΙΚΑ ΕΧΑΣΕ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΟΥ . ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΜΩΣ ΠΑΝΤΟΤΕ Ο ΗΓΕΤΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ. Ο ΕΘΝΑΡΧΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗΓΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.Ο ΕΘΝΑΡΧΗΣ ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΡΑΤΗ Η ΡΩΜΕΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

KING CONSTANTINE ΙΙ EXTRACTED OF HIS THRONE UNFAIRLY . BUT ALWAYS REMAIN THE NATIONAL LEADER. THE NATIONAL ROLE OF THE KING IS INDEPENDENT FROM THE HEAD OF THE STATE. KING IS ALWAYS THE FATHER OF THE NATION. WITH MONARCHY BECOME VISIONABLE THE ROMAN FOLLOWING OF THE GREEK NATION.

ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΘΥΡΕΟΣ

ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ   ΘΥΡΕΟΣ
ΙΣΧΥΣ ΜΟΥ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2021

Οι Βασιλικοι Γάμοι το 1964. Η Ελληνική Μοναρχία σε Ρήξη με τους Πολιτικούς.

                    


Οι βασιλικοι  γάμοι το 1964: Η ελληνική μοναρχία προετοιμαζεται να ερθει σε ρηξη με τους πολιτικους.

Η διαθεση  της μοναρχίας για τη δημιουργία καλής θέλησης και εθνικής ενότητας ήταν  προφανης όταν ο γάμος του Κωνσταντίνου Β 'με την πριγκίπισσα Άννα-Μαρία της Δανίας γιορτάστηκε με μεγάλη λαμπροτητα τον Σεπτέμβριο του 1964. Η τότε δεκαέξι χρονών πριγκίπισσα της Δανίας ήταν η νεότερη από τις τρεις κόρες του Φρειδερικου  IX * και αναμφισβήτητα οι πιο όμορφη και δημοφιλης.

(* Ο βασιλιας Χριστιανος  X, πατερας του Φρειδερικου  IX ,δεν φορούσε το αστέρι του Δαβίδ κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής όπως υπαρχει διαδεδομενη αυτη φήμη. Οι Εβραίοι στη  κατεχόμενη απο τους γερμανους  Δανία δεν ήταν υποχρεωμένοι να φορούν αυτό το σύμβολο. Ωστόσο, ο Χριστιανος  X΄ ενημέρωσε τους Ναζί Γερμανούς ότι εάν εισήγαγαν το αστέρι του Δαβιδ θα φορούσε ένα στην καθημερινή του βόλτα στην πρωτεύουσα για να δείξει αλληλεγγύη με τους εβραίους υπηκόους του!!).Εκανε αντισταση στους Γερμανους κατακτητες.

Η ανακοίνωση των αρραβωνων  της πριγκίπισσας Aννας Μαριας(Αnne-Marie) με τον Έλληνα Πρίγκιπα Κωνσταντινο τον Ιανουάριο του 1963 αντιμετωπίστηκε με ανησυχία στη Δανία διότι η πριγκιπισσα  θα εισήρχετο σε επικίνδυνο πολιτικό έδαφος με αυτον τον  γάμο . Υπήρχε επίσης ανησυχία στη Δανία σχετικά με το ποια θα ήταν η κατάσταση της πριγκίπισσας Άννας-Μαρίας σε σχέση με τη βασίλισσα Φρειδερίκη. Η Φρειδερικη διατήρησε τον τιτλο της Βασίλισσας  έως ότου παντρεύτηκε ο γιος της και ήταν γνωστό ότι η βασίλισσα Φρειδερίκη σκόπευε να διατηρήσει τον τίτλο της «Βασίλισσας» και μετά τον βασιλικό γάμο.

Η τηλεοπτική υποστήριξη του βασιλια Φρειδερικου  IX προς αυτον τον  γάμο και η δημόσια συμβουλή του στο αρραβωνιασμένο ζευγάρι να αγαπούν και να υποστηρίζουν πάντα ο ένας τον άλλον, ανεξάρτητα από τις οποιες συνθήκες, πετυχαν την  δημόσια έγκριση των Δανών για το γάμο. Το κοινοβούλιο της Δανίας κατά συνέπεια συναινεί τον Ιούλιο του 1964 στον γάμο της πριγκίπισσας Άννας-Μαρίας. Υπό το φως των επακόλουθων γεγονότων, το βασιλικό ζεύγος οντως πορευτηκε με την προτροπη του αείμνηστου βασιλιά Φρειδερικου.

Η βασίλισσα Άννα-Μαρία δεν ηταν τοσο δημοφιλης στους ψηφοφορους οσο  η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Παρ 'όλα αυτά, η βασίλισσα Anne-Marie αποτελεί σταθερά τον πύργο δύναμης για τον άντρα και την οικογένειά της. Το κύριο μειονέκτημα του γάμου του Κωνσταντίνου Β 'με την Άννα-Μαρία ήταν ότι φαινόταν να ενισχύει τους ισχυρισμους των αντιμοναρχικων ότι η ελληνική βασιλική οικογένεια «δεν είναι πραγματικά ελληνική», ειδικά επειδή η βασίλισσα προερχόταν από τη χώρα καταγωγής της δυναστείας.

Οι Ρεπουμπλικανικοί επικριτές της βασίλισσας Άννας-Μαρία δεν της έδωσαν ποτέ την αναγνώριση  ότι ασπαστηκε την  Ελληνική Ορθοδοξία πριν από το γάμο της, οτι παραιτήθηκε από τα δικαιώματά της στο δανικό θρόνο, δίνοντας την πλήρη πίστη στην Ελλάδα και ανατρέφοντας τα παιδιά της ως Έλληνες. Κατά τη διάρκεια των τριών ετών, όταν η Βασίλισσα Άννα-Μαρία έζησε στην Ελλάδα, η  Μεγαλειότητά της ανέλαβε εκτεταμένες φιλανθρωπικές δραστηριότητες μέσω του «Ταμείου της Βασιλισσης» (ενας οργανισμος που ενισχύθηκε και απο Δανους πολιτες). Αυτή η φιλανθρωπική οργάνωση υποστήριξε ένα πρόγραμμα μικροπιστώσεων για να βοηθήσει τις φτωχές γυναίκες.

Επιπλέον, η Μεγαλειότητα της σταθηκε  μια διαρκής υποστήριξη στον βασιλεα συζυγο της  καθ 'όλη τη διάρκεια της πολιτικής αναταραχής, ενώ παρέμενε πάντα μακριά από την πολιτική. Με πολλούς τρόπους η βασίλισσα Άννα-Μαρία αντιπροσωπεύει το καλύτερο από αυτό που θα μπορούσε να είχε η ελληνική μοναρχία αν δεν υπήρχε η στρεψοδικια και απατεωνια (αλητεια)  των Παπανδρέου και η τραγική ηλιθιότητα του επιορκου συνταγματάρχη Γιώργου Παπαδόπουλου.

Ο γάμος του Κωνσταντίνου Β 'και της πριγκίπισσας Άννας-Μαρίας το Σεπτέμβριο του 1964 ήταν ο πρώτος βασιλικός γάμος στην τηλεόραση. Αυτός ο γάμος παρακολουθήθηκε από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και ήταν  πρωτοσέλιδο στα  διεθνή νέα. Όλη η Αθήνα φάνηκε να γιορτάζει το γάμο. Ο πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου παρευρέθηκε στο γάμο με καλό πνεύμα. Ο Κωνσταντίνος Β΄ εμφανισε  δημοσίως τον πρωθυπουργό σαν την  πατρικη  φιγούρα μετά τον πρόσφατο θάνατο του πατέρα του.

Ο βασιλικός γάμος ήταν επίσης αξιοσημείωτος για το ευρύ φάσμα των βασιλέων από όλο τον κόσμο που παρευρέθηκαν. Η ελληνική βασιλική οικογένεια δεν αναγνώρισε καμία διάκριση μεταξύ εκθρονισθεντος και εν ενεργεια βασιλεως. Ο Κωνσταντίνος Β΄ θεωρησε ολους τους βασιλεις το ιδιο , με πλήρη βασιλική κατάσταση, ίσως η πιο συγκινητική μεταχειριση εγινε  στον  Βασιλιά Φαρούκ, τον και άδικα εκθρονισθεντα και εξορισθεντα  Αιγύπτιο μονάρχη..

 ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ  ΑΛΙΚΗ -ΔΟΥΚΑΣ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

Το Θάρρος της πριγκίπισσας Αλίκης.

Αυτός ο βασιλικός γάμος ανέδειξε επίσης τους στενούς δεσμούς μεταξύ της βρετανικής  και ελληνικής βασιλικής οικογενειας. Ο πρίγκιπας Κάρολος και η πριγκίπισσα Άννα εκπροσώπησαν τη βρετανική βασιλική οικογένεια και η ορθόδοξη μοναχή που τους χαιρέτησε στο αεροδρόμιο δεν ήταν άλλη από τη γιαγιά τους, την πριγκίπισσα Αλίκη! Η γιαγιά τους, ήταν Βρετανίδα γεννημένη Γερμανίδα πριγκίπισσα που παντρεύτηκε τον Πρίγκιπα Ανδρέα το 1903.

Η υψηλοτητα της  υπέμεινε τα δεινά της εξορίας ως μέλος της ελληνικής βασιλικής οικογένειας. Ήταν η πριγκίπισσα Αλίκη που ζήτησε από τους Βρετανούς να σώσουν τον σύζυγό της Πρίγκιπα Ανδρέα ,από  εκτέλεση που θα  έκαναν οι βενιζελικοι, αποστέλλοντας το HMS Calypso το 1922. Η πριγκίπισσα Αλίκη είχε την ιδέα ότι ο σύζυγός της θα αντικαταστήσει τον «πρόεδρο» της Δεύτερης Ελληνικής Δημοκρατίας το 1929. Μέχρι την αποκατάσταση της μοναρχίας το 1935, ο γάμος του Πρίγκιπα Ανδρέα και της Πρίγκιπας Αλίκη είχε τελειώσει.

Η Πριγκίπισσα Αλίκη επέστρεψε στην Ελλάδα το 1938 όπου αφιερώθηκε στη φιλανθρωπική εργασία. Η υψηλοτητα της ήταν το πιο εξέχον μέλος της ελληνικής βασιλικής οικογένειας, μαζί με την Πριγκίπισσα Έλενα, (μια Ρώσίδα Μεγάλη Δούκισσα που ήταν η μητέρα της Πριγκίπισσας Μαρίνας) που έμεινε στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής.

Η φτωχή πριγκίπισσα χρησιμοποίησε τις επαφές της με τη σουηδική βασιλική οικογένεια (η αδερφή της ήταν η  πριγκίπισσα συζυγος  του διαδοχου της Σουηδιας) για να παράσχει την απαραίτητη βοήθεια στους κατοίκους της Αθηνας που επληξε ο πολεμος. Η πριγκίπισσα Άλικη συνέχισε το φιλανθρωπικό της έργο κατά τη διάρκεια και μετά τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο. (Το φιλανθρωπικο  έργο της πριγκίπισσας Αλίκης και της πριγκίπισσας Έλενας ήταν αθροιστικοί παράγοντες που συνέβαλαν στην ψηφοφορία υπέρ του βασιλιά στο δημοψήφισμα του 1946). 

Το 1949, η Υψηλοτητα της  ίδρυσε μια Ελληνικό Ορθόδοξο τάγμα μοναχών, τη Χριστιανική Αδελφότητα της Μάρθας και της Μαρίας. Φορώντας την μοναχικη ενδυμασια , η πριγκίπισσα Αλίκη τραβηξε  την προσοχή του κοινου ,στη στέψη της νύφης της ως βρετανής βασίλισσας το 1953. Αν και η πριγκίπισσα Αλίκη διατήρησε εγκάρδιες σχέσεις με την ελληνική βασιλική οικογένεια, ο Κωνσταντίνος Β΄ ήταν πιο οικειος στην πριγκίπισσα  Έλενα, η οποία πέθανε το 1957.Οι δυο αυτες πριγκιπισσες επιδοθηκαν σε εναν ευγενη ανταγωνισμο φιλανθρωπιας οσο ζουσαν στην Ελλαδα.

Με  μεγάλη απροθυμία η Πριγκίπισσα Αλίκη δέχτηκε την προσφορά του γιου της να αναχωρήσει από την Ελλάδα για να μετακομίσει στο Μπάκιγχαμ το 1967 μετά το πραξικόπημα των επιόρκων συνταγματαρχών. Η πριγκίπισσα Αλίκη δέχτηκε την προσφορά του γιου της λόγω της κακής υγείας της. Κατα την διαμονη της στο παλάτι του Μπάκιγχαμ, η Πριγκίπισσα Αλίκη αγαπηθηκε απο τα εγγονια της , επιμένοντας πάντα να την αποκαλουν «Γιά», η ελληνική λεξη για τη «γιαγιά». Η πριγκίπισσα Άλίκη πέθανε τον Δεκέμβριο του 1969.

Η μεταθανάτια επιθυμία της Υψηλοτητας της  να ταφεί στο μοναστηρι της Μαρίας Μαγδαληνής στην Ιερουσαλήμ πραγματοποιήθηκε το 1988. Το 1994 η πριγκίπισσα Αλίκη αναγνωρίστηκε από το Ισραήλ ως «Δίκαιη μεταξύ των Εθνών» στο μνημείο του Γιαντ Βασέμ για όσους είχαν πεθάνει στο Ολοκαύτωμα . Αυτό το βραβείο απονεμήθηκε στην πριγκίπισσα Αλίκη επειδή η  υψηλοτητα της είχε στεγάσει μια εβραϊκή οικογένεια, τους Κοέν, στο διαμέρισμα της στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής. Ένα επιζών μέλος της οικογένειας Cohen παρευρέθηκε στην τελετή, όπως και ο Δούκας του Εδιμβούργου και η αδερφή του πριγκίπισσα Σοφια του Ανόβερου.

(* Παρόλο που η πριγκίπισσα Σόφια είχε παντρευτεί με γερμανούς βασιλείς, η  Υψηλότητα  της  παρέμεινε Έλληνιδα Χριστιανη  Ορθόδοξη. Η Βασιλική Υψηλότητά της με υπερηφνεια εκαμνε το ορθοδοξο σημειο του  σταυρού στην τελετή απονομής).

https://www.socialactionaustralia.com/project/183-the-fall-of-constantine-ii-and-the-greek-financial-crisis.html?fbclid=IwAR0H6b9BO_SMGF0ZfG56tNw2Mp78vHJXxzNpluCo8fhMzB_tcxGObeYUnUs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου