ΒΑΣΙΛΕΙΑ - ΕΘΝΑΡΧΙΑ

Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Β ΄ ΑΔΙΚΑ ΕΧΑΣΕ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΟΥ . ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΜΩΣ ΠΑΝΤΟΤΕ Ο ΗΓΕΤΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ. Ο ΕΘΝΑΡΧΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗΓΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.Ο ΕΘΝΑΡΧΗΣ ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΡΑΤΗ Η ΡΩΜΕΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

KING CONSTANTINE ΙΙ EXTRACTED OF HIS THRONE UNFAIRLY . BUT ALWAYS REMAIN THE NATIONAL LEADER. THE NATIONAL ROLE OF THE KING IS INDEPENDENT FROM THE HEAD OF THE STATE. KING IS ALWAYS THE FATHER OF THE NATION. WITH MONARCHY BECOME VISIONABLE THE ROMAN FOLLOWING OF THE GREEK NATION.

ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΘΥΡΕΟΣ

ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ   ΘΥΡΕΟΣ
ΙΣΧΥΣ ΜΟΥ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

Αριστοτέλης : ΑΠΟΤΕΛΕΙ "ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ" Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ("Πολιτικά",Γ',1279a-b)


Προξενεί απορία σε πολλούς το γεγονός οτι οι περισσότεροι εκ των μεγάλων αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων ,από τον Ηράκλειτο ώς τον Πλάτωνα
κι από τον Αριστοφάνη ώς τον Ξενοφώντα στέκονται ΑΡΝΗΤΙΚΑ εναντι 
του Πολιτεύματος της Δημοκρατίας (οπως τουλάχιστον αυτή εξελίχθηκε λίγο πρίν τον Πελοποννησιακό Πόλεμο).

Ωστόσο ο Αριστοτέλης στα "Πολιτικά" του παρουσιάζει με σαφήνεια το ΚΡΙΤΗΡΙΟ βάσει του οποίου ,
τόσοι αρχαίοι Σοφοί ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
-αντίθετα απο μας σήμερα ...

Γράφει λοιπόν ο Αριστοτέλης στο Γ' βιβλίο των "ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ" οτι υπάρχουν 3 ειδών Πολιτεύματα : 
εκεινα που κυβερνά ΕΝΑΣ (= μοναρχίες), εκεινα που κυβερνούν ΛΙΓΟΙ (= Αριστοκρατίες) 
και εκείνα που κυβερνούν ΟΛΟΙ
(το " ολοι" εχει βεβαίως διαβαθμίσεις ' 
οταν στο "ολοι" ανήκουν μονο οσοι μπορούν μόνοι τους να εξοπλιστούν με δικά τους μέσα, το πολιτευμα ονομάζεται "ΠΟΛΙΤΕΙΑ",οπου Πολίτες ειναι οι Οπλίτες,
ενώ οταν το "ολοι" σημαίνει 
ολοι οι ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ανεξαρτήτως οικονομικών εσόδων, τοτε το Πολιτευμα αποκαλειται "Δημοκρατία").

Το Κριτήριο που βάζει ο Αριστοτέλης 
δεν ειναι ΠΟΣΟΤΙΚΟ (=Πόσοι κυβερνούν ?) αλλά ΠΟΙΟΤΙΚΟ (=για ΤΙΝΟΣ το ΣΥΜΦΕΡΟΝ κυβερνούν?).
Ετσι αν οι Βασιλείες και Αριστοκρατίες εχουν ως στόχο το ΚΟΙΝΟ συμφέρον ΟΛΩΝ των Πολιτών αποτελούν ΟΡΘΑ πολιτευματα,
ενω αν εχουν ως στόχο το συμφέρον
του Ενός Βασιλιά ή των Λίγων αποτελούν ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ ("παρεκβάσεις" ,στα αρχαία ελληνικά).
Καθ' ομοιον τρόπον και η Δημοκρατία αποτελει παρεκκλιση 
απο το Πολίτευμα της "Πολιτείας" 
(Πολίτες= Οπλίτες)
επειδή στοχευει στο συμφέρον των ΑΠΟΡΩΝ και οχι στο ΚΟΙΝΟ συμφέρον του ΣΥΝΟΛΟΥ των Πολιτων και της Πόλης-Κράτους.

Ας δούμε το πρωτότυπο κείμενο του Αριστοτέλη :

"ΠΑΡΕΚΒΑΣΕΙΣ 
ΤΥΡΑΝΝΙΣ ΜΕΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ
ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΔΕ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ..

Η ΔΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ 
ΤΟ ΤΩΝ ΑΠΟΡΩΝ
ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟ ΤΩ ΚΟΙΝΩ ΛΥΣΙΤΕΛΟΥΝ
ΟΥΔΕΜΙΑ ΑΥΤΩΝ"
(Πολιτικά, Γ, 1279 b)

Δηλ κατά τον Αριστοτέλη 
και η Δημοκρατία 
εκφραζουσα ΜΟΝΟ το συμφέρον των ΑΠΟΡΩΝ 
αποτελεί Παρέκκλιση 
γιατί δεν ειναι ΛΥΣΙΤΕΛΗΣ (= ωφελιμη) για το Κοινό συμφέρον του ΣΥΝΟΛΟΥ των Πολιτών.

Ενώ σήμερα εμεις δηλ ειμαστε υποστηρικτές της Δημοκρατίας
δεδομένου οτι οι Αρχαίες Ολιγαρχίες (ή οι "Πολιτείες" των Πολιτών-ΟΠΛΙΤΩΝ) εβαζαν κάποιο "πλαφόν" στα Πολιτικά Δικαιώματα, 
οι Αρχαίοι εβλεπαν το ολο θέμα διαφορετικά : 
αν ο στόχος ηταν το Κοινό Συμφέρον του εκάστοτε Πολιτεύματος ή οχι.

Το κριτήριο δηλαδη ηταν
το ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΙΝΟΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΝ 
κι οχι ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΝΤΩΝ.

Σήμερα βέβαια με την εμπειρία 2500 χρόνων γνωρίζουμε οτι αποτελεί ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ το εάν ειναι ΕΦΙΚΤΟ 
να εξυπηρετηθεί το Κοινό Συμφέρον ΟΛΩΝ ,οταν πολλα επι μέρους συμφέροντα ειναι ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΑ 
και η εξυπηρέτηση του συμφέροντος
μιάς "ομάδας" ανθρώπων αποτελεί ΑΚΡΙΒΩΣ την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ μιάς άλλης ομάδας ανθρώπων...

ΥΓ "Οπλον" αρχαιοελληνιστί σημαίνει ΑΣΠΙΔΑ ,οποτε ΟΠΛΙΤΗΣ= ΑΣΠΙΔΟΦΟΡΟΣ.
Ο εξοπλισμός με ιδια μέσα
στην Αρχαιότητα
δεν ειχε αμελητέο κόστος...

ΥΓ2 ολα τα Πολιτεύματα των Ελληνικών Πόλεων-Κρατών ηταν ΑΜΕΣΑ
κι οχι οπως σήμερα ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΑ 

.Συνεπώς οι συγκρίσεις μεταξύ της Αρχαίας Αμεσης Δημοκρατίας
και του νεώτερου Αντιπροσωπευτικού Κοινοβουλευτισμού
δημιουργούν συχνά ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ.

Πάντως ενα αρνητικό της Αρχαίας Δημοκρατίας ειναι το οτι
ΔΕΝ ΠΡΟΕΒΛΕΠΕ ΘΕΣΜΙΚΟ ΡΟΛΟ ΓΙΑ την μειοψηφούσα ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ .

Ετσι ο "δημοψηφισματικός" χαρακτήρας
της Αρχαίας Δημοκρατίας
εθετε το δίλημμα στις μειοψηφίες
ή να υποταχτούν ΕΝ ΠΛΗΡΕΙ ΣΙΩΠΗ
ή να κάνουν ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
("Στάσις" ,αρχαιοελληνιστί ).

Ειναι γνωστό άλλωστε
οτι οι ΕΜΦΥΛΙΟΙ αποτελούσαν ενδημικό φαινόμενο στις Αρχαιοελληνικές Πόλεις-Κράτη.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου